جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۸:۳۶:۱۱

استات اویل پیشتاز در پروژه‎های تزریق CO2

باشگاه خبری فراساحل: شرکت استات اویل حفاری یک چاه تزریق گاز CO2 دیگر را در میدان فراساحلی Snøhvit در آبهای نروژ آغاز کرد. سکوی حفاری Songa Enabler متعلق به شرکت Statoil نروژ حفاری یک چاه تزریق گاز CO2 دیگر را در میدان فراساحلی Snøhvit در آبهای نروژ آغاز کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، این میدان گاز تنها پروژه LNG جهان است که CO2 در آن به طور مجزا محبوس شده و در ساختارهای دریایی ذخیره می‌شود. این پروژه شامل حبس 650 هزار تن CO2 در سال، معادل گاز خروجی 400 هزار خودرو است. تاکنون چهار میلیون تن دی اکسید کربن میدان فراساحلی Snøhvit در ساختارهای زمین‎شناسی زیردریایی ذخیره شده است. نظارت دائمی بر گاز ذخیره شده انجام می شود تا از ورود آن به ذخایر اصلی گاز طبیعی اطمینان حاصل شود.


در سال 2013 پروژه جدیدی برای حفاری چاه‎های تزریق CO2 آغاز شد تا جایگزین تاسیسات تزریق قبلی شود که ممکن بود به کارگیری بیشتر آنها موجب ترکیب گاز طبیعی و دی اکسیدکربن شود. در تابستان 2015 خطوط لوله و تاسیسات مورد نیاز تزریق CO2 نصب شدند و به شبکه پیشین میدان Snøhvit متصل شدند. پس از نصب اولین تزریق کننده های CO2، حلقه چاه‎های تولید گاز جدیدی در این میدان حفر می‎شود. این میدان گازی تولید خود را در سال 2007 برای اولین بار آغاز کرد. انتظار می‎رود حفاری چاه های تزریق CO2 در این میدان تا کریسمس امسال به طول بیانجامد.


میدان Snøhvit نخستین میدان نروژ است که در آن همه تاسیسات تولیدی به صورت زیردریایی به کار رفته است. تجهیزات تولیدی این میدان در عمق 250 تا 345 متری سطح دریا و در بستر آب نصب شده اند. این تاسیسات به گونه ای طراحی شده‎اند که کشتی‎های ماهیگیری عبوری در این منطقه و این تاسیسات هیچگونه صدمه ای به یکدیگر وارد نکنند. میدان Snøhvit ظرفیت تولید 4.2 میلیون تن LNG در سال را دارد. این مقدار گاز از طریق خط لوله زیردریایی به طول 143 کیلومتر به خشکی منتقل می‌شود. ذخایر گازی این میدان می‎توانند تا سال 2055 تولید این میدان را تضمین نمایند. تاسیسات مایع سازی گاز تولید شده در این میدان شمالی‌ترین تاسیسات LNG جهان است



  کد خبر : 2131
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :